POLSKIE STOWARZYSZENIE TERAPEUTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - SI

Karty do ćwiczeń posturalnych

Polecamy wydawnictwo autorstwa Marty Wiśniewskiej – „Karty do ćwiczeń posturalnych” to pomoc terapeutyczna przeznaczona dla terapeutów integracji sensorycznej, nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli gimnastyki korekcyjnej. Zadaniem kart jest uatrakcyjnienie terapii mechanizmów posturalnych i jednocześnie zainspirowanie terapeutów oraz nauczycieli do poszukiwania innych pomysłów na kształtowanie tych kompetencji. Karty składają się z pięciu części: A, B, C, D, E. Do każdej z nich (z wyjątkiem części C) dołączone są karty z obrazkami, które są symbolami konkretnych aktywności.

Publikacja objęta jest Patronatem PSTIS

Karty do ćwiczeń posturalnych

08.12.2017 14:41:21

„Zgrane nie-zgrane dziecko”

Polecamy terapeutom i rodzicom kolejną publikację wydawnictwa Harmonia napisaną przez Joye Newman i Carol Kranowitz.

Zgrane nie-zgrane dziecko to pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć, ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową.


ZGRANE NIE-ZGRANE DZIECKO – książka objęta patronatem PSTIS
Wydawnictwo Harmonia
„Zgrane nie-zgrane dziecko”

30.11.2017 10:18:04

„Nie-zgrane dziecko dorasta”

Polecamy książkę Carol Kranowitz pod patronatem PSTIS. „Nie-zgrane dziecko dorasta” jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym.

„Nie-zgrane dziecko dorasta”

31.10.2017 16:23:24

Konferencja 2018

Mamy ustalony termin przyszłorocznej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej PSTIS: 
21 kwietnia 2018 roku.

Wkrótce więcej informacji!

18.10.2017 17:49:56

Studia podyplomowe Integracja Sensoryczna

PSTIS we współpracy ze Szkołą Wyższą Ateneum w Gdańsku zaprasza na dwa nowe kierunki kształcenia

1. STUDIA PODYPLOMOWE INTEGRACJA SENSORYCZNA – specjalizacja: Integracja sensoryczna w zaburzeniach komunikacji i spektrum autyzmu

(dla terapeutów integracji sensorycznej)

Studia mają charakter kwalifikacyjny, trwają dwa semestry, kierowane są do osób posiadających kwalifikacje nauczycielskie lub przygotowanie pedagogiczne oraz Certyfikat terapeuty integracji sensorycznej uzyskany w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej SI. Studia spełniają wymogi stawiane studiom podyplomowym w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym z 27 lipca 2005 roku [z późniejszymi modyfikacjami] - łączna ilość 270 godzin zajęć dydaktycznych i praktycznych (w tym 60 godzin praktyk).

Celem studiów jest przygotowanie terapeutów integracji sensorycznej do pracy we wszystkich placówkach oświatowych na stanowisku terapeuty integracji sensorycznej a w szczególności do pracy w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju.

Najwyższy poziom wykładów, ćwiczeń i praktyk zapewnia patronat merytoryczny Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI.

 

2. STUDIA PODYPLOMOWE INTEGRACJA SENSORYCZNA – specjalizacja: Integracja sensoryczna we wczesnej interwencji i wspomaganiu rozwoju

(dla terapeutów integracji sensorycznej)

Studia mają charakter kwalifikacyjny, trwają dwa semestry, kierowane są do osób posiadających kwalifikacje nauczycielskie lub przygotowanie pedagogiczne oraz Certyfikat terapeuty integracji sensorycznej uzyskany w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej SI. Studia spełniają wymogi stawiane studiom podyplomowym w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym z 27 lipca 2005 roku [z późniejszymi modyfikacjami] - łączna ilość 270 godzin zajęć dydaktycznych i praktycznych (w tym 60 godzin praktyk).

Celem studiów jest przygotowanie terapeutów integracji sensorycznej do pracy we wszystkich placówkach oświatowych na stanowisku terapeuty integracji sensorycznej a w szczególności do pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu i zaburzeniami komunikacji.

Najwyższy poziom wykładów, ćwiczeń i praktyk zapewnia patronat merytoryczny Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI.

 informacje oraz zapisy:

www.ateneum.edu.pl 



30.09.2017 11:53:19

Nagroda dla Ewy Grzybowskiej

Podczas Konferencji 13 maja odbyła się uroczystość wręczenia nagrody specjalnej, przyznanej Pani Ewie Grzybowskiej przez Zarząd PSTIS. Nagroda za całokształt działalności na rzecz Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI, a w szczególności, za wieloletnie pełnienie funkcji Redaktora Działu Zagranicznego kwartalnika "Integracja Sensoryczna". Pani Ewie dziękujemy za nieoceniony wkład merytoryczny w rozwój Stowarzyszenia od początków jego istnienia oraz za bycie ogromnym wsparciem we wszystkich naszych działaniach.


05.06.2017 10:50:51

08.12.2017 14:35:50