POLSKIE STOWARZYSZENIE TERAPEUTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - SI

Zbigniew Przyrowski

 mgr psychologii klinicznej
  • terapeuta integracji sensorycznej
  • nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor senior

Wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z mpdz i dzieci z trudnościami w uczeniu się. Od 1994 r. terapeuta integracji sensorycznej. Prowadzi od 1994 r. prywatną praktykę (pierwszy gabinet terapii integracji sensorycznej). Autor kilkunastu artykułów i rozdziałów w książkach o terapii SI. Pierwszy nauczyciel terapii integracji sensorycznej w Polsce. Od 1997 r. prowadzi kursy integracji sensorycznej najpierw I stopnia od 1999 r. również II stopnia. Autor pierwszego na polskim rynku Kwestionariusza rozwoju sensorycznego dziecka i wielu innych narzędzi diagnostycznych w tym Obserwacji Klinicznej. 

  
Więcej na stronie: www.zbigniewprzyrowski.pl

23.06.2014 10:51:08

Ewa Grzybowska

psycholog

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: stosowana psychologia kliniczna). Ukończyła również studia podyplomowe „Rehabilitacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych” w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Jest terapeutą i instruktorem seniorem metody integracji sensorycznej Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. Współpracuje z Kwartalnikiem Integracja Sensoryczna jako redaktor działu zagranicznego. Brała udział w normalizacji pierwszego polskiego narzędzia do oceny rozwoju psychoruchowego małego dziecka (od 3m-cy do 3 lat) –DSR. Jako ekspert powołany przez MEN uczestniczyła w pracach Europejskiej Agencji w zespole Early Childhood Intervention; autorka raportu o rozwoju wczesnej interwencji w Polsce w latach 2005-2010.

Przez wiele lat pracowała na stanowisku psychologa-terapeuty w Centrum Rehabilitacji i Edukacji TPD „Helenów”. Obecnie jest pracownikiem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 16 w Warszawie, gdzie prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej oraz EEG Biofeedback. Pełni też funkcję koordynatora zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od 2007 r. współpracuje ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych – Neurologopedia oraz Wczesna Interwencja. Posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, od wieku niemowlęcego po szkolny.

Uczestniczka workshop'ów:

Ms. Mary Kawar: "Astronaut Training,Vision Screening &  Integrated Visual - Vestibular Tratement Strategies"  Dublin Ireland, 16th & 17th September 2013

Tracy Murnan Stackhouse: ”Treating Sensory Modulation Disorders: The STEPSI- A Tool for Effective Clinical Reasoning” Dublin, 5-6 September 2014

dr Teresa May-Benson: "Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties for Adults and Adolescents with Disabilities" Warszawa 2015

28.11.2017 13:39:33

Małgorzata Dębińska-Pruchniak

 mgr psychologii klinicznej
  • terapeuta integracji sensorycznej
  • nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor
Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z mpdz i dziećmi z trudnościami w uczeniu się w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Rehabilitacyjnym dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i dzieci z trudnościami w uczeniu się. Terapeuta integracji sensorycznej. Nauczyciel terapii integracji sensorycznej od 2005 r. Autorka publikacji o terapii SI.
Uczestniczka szkolenia  Ms. Mary Kawar: "Astronaut Training,Vision Screening &  Integrated Visual - Vestibular Tratement Strategies" Warszawa, 2014

23.06.2014 11:00:57

Małgorzata Wiśniewska-Kamienik

 mgr pedagogiki ze specjalizacją oligofrenopedagog
  • terapeuta integracji sensorycznej
  • nauczyciel integracji sensorycznej 
  • instruktor 
Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z autyzmem i niepełnosprawnościąintelektualną. Od 2001 roku terapeuta SI, od 2008 nauczyciel SI. Prowadzi Centrum terapii i przedszkole terapeutyczne w Radomiu. Wykładowca na studiach podyplomowych. Prowadzi autorskie warsztaty i szkolenia.
Uczestniczka szkolenia  Ms. Mary Kawar: "Astronaut Training,Vision Screening &  Integrated Visual - Vestibular Tratement Strategies" Warszawa, 2014
dr Teresa May-Benson: "Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties for Adults and Adolescents with Disabilities" Warszawa 2015

19.05.2017 00:56:15

Magdalena Okrzasa

 mgr psychologii
  • terapeuta integracji sensorycznej
  • nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor
Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z autyzmem, z dziećmi w wieku przedszkolnym. Terapeuta integracji sensorycznej od 1997 r. Od 2005 r. prowadzi autorskie szkolenie dla terapeutów SI w pracy z dziećmi autystycznymi. Od 2008 r. prowadzi kursy integracji sensorycznej I i II stopnia. Wykładowca na studiach podyplomowych i kwalifikacyjnych. Autorka publikacji o terapii SI z dziećmi autystycznymi.

Uczestniczka warsztatów:

Mary Kawar: "Astronaut Training,Vision Screening &  Integrated Visual - Vestibular Tratement Strategies"  Dublin Ireland, 16th&17th September 2013  

Teresa May Banson, Phd,OTR/L. FAOTA “Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties in Adolescents and Adult with Disabilities”. Kildare, Irleand 17th-18th June 2014

Tracy Murnan Stackhouse, M.A, OTR: ”Treating Sensory Modulation Disorders: The STEPSI- A Tool for Effective Clinical Reasoning” Dublin, Ireland, 5th-6th September 2014

Julia Wilbarger Phd, OTR &Tracy MurnanStackhouse,M.A, OTR “ Sensory Drefensineness A Comprehensive Treatment Approach”, Dublin, Ireland, 27th-29th May 2015

02.07.2015 10:55:28

Marta Wiśniewska

  

dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki

  • terapeuta integracji sensorycznej
  • nauczyciel integracji sensorycznej

Pedagog specjalny - oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel-specjalista w ZSS 63 w W-wie, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w W-wie, konsultant w ośrodku In-Senti oraz w Nieodpłatnym Punkcie Konsultacyjnym przy PSTIS. Jest autorką wielu publikacji poświęconych diagnozie i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym publikacji punktowanych (Pediatra Polska, Postępy Neonatologii) oraz książek: 

„Sensoryczne klucze” (Empis, 2017)

„Uczymy się mówić”. Materiały do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC). (Harmonia, 2017)

„Dotykowa pogoda” (EMPIS, 2016)

„Ćwiczenia językowe. Propozycje zadań dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami komunikacji językowej. Część druga. ” (wyd. Harmonia, 2016) 

„Profil Sensoryczny Dziecka” (wyd. Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych, 2015),

„Ćwicz razem z Brunem i Łucją. Aktywności czuciowo-przedsionkowe” (wyd. EMPIS, 2015)

„Karty do ćwiczeń praksji i okulomotoryki – ćwicz razem z Brunem” (wyd. EMPIS, 2014),

„Sensoryczny Bruno” (wyd. EMPIS, 2014),

„Ćwiczenia językowe. Propozycje zadań dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami komunikacji językowej” (wyd. Harmonia, 2013) 

„Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Poradnik dla rodziców i terapeutów.” (wyd. IMPULS, 2008), 

oraz współautorką książek:

„Małe dziecko-dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka.” (wyd. APS, 2016).

„Rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym.” (wyd. APS, 2005).

W latach 2008-2014 prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W latach 2008-2015 redaktor krajowy kwartalnika INTEGRACJA SENSORYCZNA.  Od 2005 roku prowadzi autorskie Warsztaty dla Rodziców z zakresu integracji sensorycznej.

Laureatka konkursu naukowego organizowanego przez Międzynarodowy Instytut Nowych Technologii przy Fundacji "Promyk Słońca" we Wrocławiu (2013). Uczestniczka wielu szkoleń, konferencji i sympozjów medycznych.

Uczestniczka workshop by Ms PhD Teresa May Banson, OTR/L. FAOTA “Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties in Adolescents and Adult with Disabilities”. Kildare, Irleand 17th-18th June 2014 oraz szkolenia  Ms. Mary Kawar: "Astronaut Training,Vision Screening &  Integrated Visual - Vestibular Tratement Strategies" Warszawa, 2014


                   

21.11.2017 18:45:37

Jolanta Kazanowska

neurologopeda

  • terapeuta integracji sensorycznej
  • instruktor masażu Shantala
  • specjalista w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju oraz alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC.

Wieloletni terapeuta pracujący z niemowlętami, dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, wykazujących szczególne potrzeby w zakresie wspierania rozwoju i rehabilitacji.

Absolwentka Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizacyjnych studiów podyplomowych z neurologopedii na UMCS w Lublinie oraz studiów podyplomowych na SWPS w Warszawie.

Autorka publikacji, szkoleń oraz warsztatów prowadzonych min. dla PSTIS, GPP, PZL, WCIES, fundacji i stowarzyszeń; wykładowca na studiach podyplomowych, prelegentka na konferencjach. Opiekun praktyk studenckich.

Członkini PSTIS od 2008 r., obecna Prezes Stowarzyszenia.

Uczestniczka szkoleń:

Ms. Mary Kawar: „Astronaut Training, Vision Screening & Integrated Visual-Vestibular Treatment Strategies”, Warszawa 2014

dr Teresa May-Benson: "Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties for Adults and Adolescents with Disabilities" Warszawa 2015

28.11.2017 13:39:10