Szkolenia PSTIS
PSTIS
prowadzi szkolenia na terapeutę SI I i II stopnia, w wymiarze 188
godzin wykładów i ćwiczeń. Ukończenie kursu II stopnia,
zakończone egzaminem i uzyskaniem certyfikatu terapeuty SI daje
uprawnienia do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji
sensorycznej.
PSTIS jest w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych, nasz numer ewidencyjny:
2.14/00392/2018
Krótki film z kursu SI - zapraszamy do obejrzenia.
Uprzejmie informujemy, że zgłoszenia na szkolenia I i II stopnia są przyjmowane na 2020 r.
Wybrane tematy kursów integracji sensorycznej
- Twórca teorii integracji sensorycznej.
- Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej (założenia metodologiczne, definicje).
- Historia i teraźniejszość teorii integracji sensorycznej (przegląd badań w zakresie integracji sensorycznej)
- Główne założenia integracji sensorycznej (pryncypia z zakresu neurologii, psychologii klinicznej, psychologii wychowawczej, pedagogiki specjalnej).
- Diagnoza i opracowanie wyników (omówienie, prezentacja testów).
- Układ nerwowy i systemy sensoryczne (przebieg procesów integracji sensorycznej w układzie nerwowym, główne centra procesów integracji sensorycznej).
- Budowa i funkcjonowanie układów sensorycznych.
- Wpływ procesów integracji sensorycznej na funkcjonowanie człowieka (reakcje posturalne, napięcie mięśni, rozwój odruchowy, funkcje okoruchowe, koordynacja ruchów, mowa, percepcja ciała, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, uwaga, orientacja przestrzenna i inne).
- Zaburzenia w funkcjonowaniu człowieka spowodowane dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej (ruch, zachowanie, emocje).
- Występowanie zaburzeń integracji sensorycznej (autyzm, zespoły genetyczne, ADHD, MPDz, zespół Aspergera, Dysleksja, Dysgrafia i inne).
- Kwestionariusz rozwoju sensomotorycznego dziecka (omówienie technika badania).
- Obserwacja kliniczna (technika badania, ocena, wykorzystanie wyników badania w diagnozie zaburzeń integracji sensorycznej).
- Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej- techniki prowadzenia, komentarz, analiza wyników.
- Inwentarz percepcji czuciowej (technika badania).
- Diagnoza i terapia procesów integracji sensorycznej u dzieci z autyzmem.
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej i główne wskaźniki do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Wczesne rozpoznawanie oraz terapia obronności dotykowej u dzieci i młodzieży.
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia).
- Uwagi o stymulacji sensorycznej niemowląt z grupy ryzyka.
- Diagnoza zaburzeń syndromu modulacji sensorycznej, interpretacja i wskazówki do terapii dzieci z ciężkimi zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, niepełnosprawność intelektualna, uogólnione zaburzenia rozwojowe).
- Diagnoza syndromu - dyspraksja.
- Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z kruchością chromosomu X.
- Obniżony poziom graficzny (przyczyny, terapia).
- Diagnoza dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami werbalno-słuchowymi (zaburzenia mowy).
- Deficyty integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa - wskazówki do terapii.
- Opracowanie wyników Południowokalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej.
- Budowa programów terapii i techniki terapeutyczne w zaburzeniach integracji sensorycznej związanych z podwrażliwością układu przedsionkowo-
proprioceptywnego (zaburzenia mowy, trudności w czytaniu, zaburzenia grafomotoryczne i inne). - Terapia deficytu obustronnej koordynacji ruchowej i sekwencyjności; przekraczanie linii środkowej ciała.
- Terapia obronności dotykowej i dyspraksji.
- Warunki do prowadzenia terapii integracji sensorycznej i wymagana dokumentacja.
- Uwagi do analizy wyników obserwacji klinicznej, badań testami i ich opracowania pisemnego
- Zalecenia dla rodziców dzieci z niepewnością grawitacyjną, obronnością dotykową (szkoła, dom, podróż, pielęgnacja, samoobsługa) - doświadczenia własne terapeutów - instruktorów.
- Jak wyjaśniać rodzicom, nauczycielom, lekarzom integrację sensoryczną i jej zaburzenia.
- Prezentacja konkretnych przypadków (diagnoza, opis badań, program terapii, zastosowane ćwiczenia - dzieci z autyzmem, dysleksji, mpdz, zaburzeniami mowy, ADHD, kruchością chromosomu X. Doświadczenia własne z terapii instruktorów prowadzących szkolenie.
- Filmy z terapii integracji sensorycznej.
- Dostęp do Kwartalników INTEGRACJA SENSORYCZNA wydawanych przez Stowarzyszenie