POLSKIE STOWARZYSZENIE TERAPEUTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - SI

Regulamin rekomendacji gabinetów SI

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

§ 1

Regulamin określa tryb nabywania rekomendacji  Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI oraz wynikające z niej prawa i obowiązki.

§ 2

O rekomendację może ubiegać się osoba prowadząca gabinet, w którym pracuje przynajmniej jeden terapeuta posiadający certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii wydany przez PSTIS SI, będący jego członkiem od co najmniej roku oraz legitymujący się minimum trzyletnim stażem pracy terapeutycznej SI.

§ 3

  1. Rekomendacja może być udzielona na okres trzech lat dla konkretnego gabinetu.
  2. Po upływie tego okresu gabinet występuje o ponowną rekomendację na niżej wymienionych warunkach.
  3. W celu utrzymania rekomendacji terapeuta lub/i właściciel gabinetu zobowiązany jest przedstawić wszelkie dokumenty oraz udostępnić salę terapeutyczną/gabinet członkom Komisji Rekomendacyjnej
  4. W czasie obowiązywania rekomendacji w gabinecie może pojawić się niezapowiedziana kontrola
  5. Jeśli terapeuta pracuje w kilku miejscach każdy gabinet powinien wystąpić o swoją rekomendację.

§ 4

Rekomendacja nie dotyczy diagnozowania i przebiegu terapii prowadzonych przez osoby niebędące członkami PSTIS SI.

§ 5

Rekomendacji udziela komisja powołana przez Zarząd PSTIS SI na podstawie oceny wymagań lokalowo – technicznych (wielkość sali i wyposażenie – załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz przedłożonej dokumentacji.

§ 6

  1. Procedura rekomendacyjna rozpoczyna się po wniesieniu jednorazowej bezzwrotnej opłaty w wysokości:
    • 1.000,00 zł – pierwsza rejestracja
    • 300 zł – przedłużenie rekomendacji na kolejne trzy lata

oraz wypełnieniu on-line 

FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO REKOMENDACJI 

Koszty rekomendacji dla gabinetów działających poza granicami Polski będą rozpatrywane indywidualnie.

§ 7

WARUNKI UDZIELENIA REKOMENDACJI

Osoba ubiegająca się o rekomendację winna:

  1. przedłożyć członkom Komisji Rekomendacyjnej następującą dokumentację:
    1. certyfikat nadający uprawnienia terapeuty wydany przez PSTIS SI,
    2. certyfikaty i zaświadczenia potwierdzające pogłębianie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu integracji sensorycznej
    3. diagnozy, obserwacje przebiegu terapii, badania kontrolne, podsumowania terapii co najmniej 5 dzieci objętych terapią w okresie ostatnich trzech lat.
  2. dysponować gabinetem terapeutycznym spełniającym warunki określone w załączniku nr 1
  3. przedstawić dokumentację poświadczającą trzyletni staż pracy jako terapeuta SI.

§ 8

PRAWA GABINETÓW REKOMENDOWANYCH:

  1. Umieszczenie nazwy i adresu gabinetu na stronie internetowej Stowarzyszenia i Kwartalnika Integracja sensoryczna w zakładce „gabinety rekomendowane”
  2. Udostępnienie danych gabinetów absolwentom kursów SI, rodzicom uczestniczącym w szkoleniach oraz beneficjentom Nieodpłatnego Punktu Konsultacyjnego
  3. Używanie informacji o rekomendacji na papierze firmowym, ulotkach i stronie internetowej gabinetu
  4. Prowadzenie staży dla absolwentów kursów SI organizowanych przez PSTIS SI
  5. Prowadzenie praktyk studenckich na prośbę Zarządu PSTIS SI.
  6. Koszty stażu i praktyk są wewnętrznym ustaleniem między właścicielem gabinetu rekomendowanego, a osobą zainteresowaną, przy czym opiekunem stażu lub praktyk może być terapeuta spełniający warunki zawarte w niniejszym regulaminie.

§ 9

OBOWIĄZKI GABINETÓW REKOMENDOWANYCH:

  1. Przestrzeganie obowiązujących w PSTIS SI zasad zawartych w Kodeksie etycznym terapeuty integracji sensorycznej
  2. Raz w roku wpłata na konto PSTIS SI darowizny na rzecz Stowarzyszenia w wysokości ustalonej przez Zarząd.

§ 10

PRZEPISY KOŃCOWE

  1. Utratą rekomendacji skutkuje:
    1. stwierdzenie odstępstw od zasad zawartych w Kodeksie etycznym,
    2. stwierdzenie uchybień w funkcjonowaniu placówki
    3. nie wywiązywanie się z postanowień Regulaminu.
  2. Zarząd może uchylić decyzję o nadaniu rekomendacji również w przypadku:
    1. utraty członkostwa w PSTIS SI
    2. nie przestrzegania postanowień Statutu oraz regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia
    3. z mocy prawa na skutek utraty praw publicznych.
  3. Utrata rekomendacji następuje w wyniku podjęcia decyzji przez Zarząd po uprzednim rozpatrzeniu sprawy przez komisję rekomendacyjną.
  4. Rekomendowanemu przysługuje prawo odwołania od decyzji Zarządu do Sądu Koleżeńskiego w terminie 10 dni od chwili otrzymania decyzji.

§ 11

Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Załącznik nr 1

do Regulaminu Rekomendacji Gabinetów SI

Wymagania dotyczące warunków lokalowo-technicznych

Pomieszczenie do terapii:

  1. Pomieszczenie przynajmniej 6m x 4m /24 m2/
  2. Bez mebli ruchomych
  3. Pokój z naturalnym dziennym  oświetleniem /unikamy świetlówek/
  4. Sprzęt rozmieszczony tak, by nie przeszkadzał w terapii
  5. Twarda podłoga /przynajmniej w części/ taka, by dziecko mogło jeździć na deskorolce
  6. Przynajmniej dwa podwieszenia

Niezbędny sprzęt:

  1. Hamak
  2. Huśtawka terapeutyczna ze stabilizatorem
  3. Platforma
  4. Deskorolka
  5. Deska rotacyjna
  6. Podwieszany wałek lub „konik”
  7. „Helikopter”
  8. Duża piłka  /dwie o różnej średnicy/
  9. Materace i maty
  10. Drobny sprzęt terapeutyczny /do stymulacji dotykowej, węchowej, wzrokowej, słuchowej/ 


Dodatkowo zalecane, ale niekonieczne pomoce:

  1. „Maglownica”
  2. Beczka
  3. Kołyska
  4. Podwieszana dętka
  5. Huśtawka tarczowa
  6. Huśtawka żaba
  7. Podwieszana drabinka
  8. Batut /mini batut/
  9. Zjeżdżalnia
  10. Mały stolik
  11. Równoważnie
  12. Stołek z jedną nogą
  13. Grippery 
  14. Piłeczki, ringa, woreczki, pachołki, tarcze, pojemniki

25.09.2017 12:45:11

Formularz rekomendacji gabinetu