dr n. med. Maria Borkowska

Steve McGuinness FRSA

prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz

Psycholog, specjalista psychologii klinicznej dziecka. Emerytowany profesor, w przeszłości wieloletni dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie profesor Uniwersytetu Humanistyczno-społecznego SWPS. Założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji, jego honorowa przewodnicząca. Wieloletnia wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Jest honorowym członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada stopień podharcmistrza Związku Harcerstwa Polskiego. Posiada uprawnienia międzynarodowego lidera Sherborne Developmental Movement. W 2017 roku, za działalność społeczną w stowarzyszeniach pozarządowych, przyznano jej tytuł „Gdańskiej Kobiety 3.sektora”.
Autorka Metody Dobrego Startu i zabaw wczesnodziecięcych tzw. dziecięcych masażyków. Wydała około 400 publikacji z zakresu psychologii klinicznej dziecka, w tym ok. 30 książek naukowych i popularnonaukowych, opracowała we współautorstwie kilkadziesiąt narzędzi do diagnozy ryzyka dysleksji i dysleksji rozwojowej oraz pomocy do terapii. Przygotowała scenariusze filmów dydaktycznych m. in. do Metody Dobrego Startu i Metody Ruchu Rozwijającego V. Sherborne).
Zainteresowania naukowe: specyficzne zaburzenia uczenia się – dysleksja rozwojowa i terapia pedagogiczna, wspomaganie rozwoju dziecka, leworęczność, profilaktyka niepowodzeń szkolnych.
Jest laureatką wielu nagród m.in. Ministra Zdrowia oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, posiada Odznakę Honorową za zasługi dla ochrony praw dziecka przyznaną przez Rzecznika Praw Dziecka, Nagrody za działalność naukową i profesjonalną Polskiego Towarzystwa Psychologicznego im. Błachowskiego i Zawadzkiego, Towarzystwa Neuropsychologicznego, nagrodę F. Kallimacha, medale Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, Prezydenta Miasta Gdańska, jest przyjęta w poczet członków dobro czyniących Międzynarodowego Świeckiego Zakonu Rycerskiego Świętego Jerzego oraz został jej przyznany przez dzieci i Międzynarodową Kapitułę – Order Uśmiechu (2010).
martabogdanowicz.pl/
Dr Julia Wilbarger

Tracy Murnan Stackhouse

Violet Maas

Instruktor Terapii Zajęciowej (OTR), członek Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką Dr. A.Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej (SI). Prowadziła wykłady i kursy na uczelniach w wielu krajach na świecie. W latach 70-tych XX wieku była konsultantem stanowym i krajowym w zakresie SI. V. Maas pracowała z niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie, z pacjentami z mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, zaburzeniami i opóźnieniami w rozwoju mowy, nadpobudliwością i trudnościami szkolnymi
Kilkakrotnie gościła w Polsce. Jest autorką wielu książek w tym dwóch wydanych w języku polskim "Uczenie się przez zmysły" oraz "Integracja sensoryczna a neuronauka - od narodzin do starości".
prof. Winnie Dunn

Uniwersytet Kansas, USA - 18.11.2010 rok
Doktor nauk medycznych, profesor na Uniwersytecie w Kansas w USA. Członek Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej. Laureatka wielu nagród m.in. nagrody dr J. Ayres za badania w zakresie integracji sensorycznej. Autorka ponad 100 publikacji poświęconych integracji sensorycznej. Twórczyni wielu metod diagnostycznych.
Ewa Grzybowska

Instruktor senior metody SI - 18.11.2010 rok
Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z mpdz i dziećmi z trudnościami w uczeniu się w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Rehabilitacyjnym dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i dzieci z trudnościami w uczeniu się. Terapeuta integracji sensorycznej. Nauczyciel terapii integracji sensorycznej od 2005 r. Autorka publikacji o terapii SI.
Mary Jean Kawar
Licencjonowany terapeuta zajęciowy (OT/L), prowadzi prywatna praktykę w El Cerrito w Kalifornii – USA. Od kilkudziesięciu lat specjalizuje się w terapeutycznych programach dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego i kontroli ruchu. Prowadzi szkolenia w Stanach Zjednoczonych, Europie oraz na innych kontynentach. Niektóre z programów szkoleń tworzy z wybitnym optometrą i terapeutką zajęciową – Sheila Fick. Poza tworzeniem strategii leczenia zaburzeń przetwarzania sensorycznego i kontroli ruchu, zajmuje się badaniem pozytywnego wpływu prawidłowej pracy układu przedsionkowego na układ wzrokowy. Mary Kawar posiada duże doświadczenie kliniczne, odnosi sukcesy w tworzeniu narzędzi terapeutycznych do integrowania procesów somatosensorycznych oraz kontroli ruchu z wizja i dźwiękiem co pozwala na fizyczne, społeczne i poznawcze zaangażowanie. Jest współautorka dwóch książek w zestawie z płytą CD, oraz autorka rozdziału w książce „Funkcjonalne wizualne zachowania u dzieci”.
Zbigniew Przyrowski

Instruktor senior metody SI - 18.11.2010 rok
Wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z mpdz i dzieci z trudnościami w uczeniu się. Od 1994 r. terapeuta integracji sensorycznej. Prowadzi od 1994 r. prywatną praktykę (pierwszy gabinet terapii integracji sensorycznej). Autor kilkunastu artykułów i rozdziałów w książkach o terapii SI. Pierwszy nauczyciel terapii integracji sensorycznej w Polsce. Od 1997 r. prowadzi kursy integracji sensorycznej najpierw I stopnia od 1999 r. również II stopnia. Autor pierwszego na polskim rynku Kwestionariusza rozwoju sensorycznego dziecka i wielu innych narzędzi diagnostycznych w tym Obserwacji Klinicznej.