SZKOLENIE RAD PEDAGOGICZNYCH WSTĘP DO ROZPOZNAWANIA DYSFUNKCJI PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ JAKO PRZYCZYNY TRUDNOŚCI ROZWOJOWYCH DZIECKA
Koszt:
Stacjonarnie: 3.000 zł bez względu na liczbę osób
Online: 2.000 zł bez względu na liczbę osób
Zgłoszenia: biuro@pstis.pl
W cenę wliczone jest: 6 godzin szkolenia teoretyczno-warsztatowego, materiały szkoleniowe, zaświadczenia dla uczestników, koszt przejazdu osoby prowadzącej szkolenie.
Prowadzący:
Beata Gola – pedagog, nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i edukacji przedszkolnej, od 2015 roku certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej oraz członek PSTIS. Pedagog i terapeuta w Przedszkolu Terapeutycznym Słoneczna Kraina w Bielsku-Białej, terapeuta integracji sensorycznej w Gabinecie Wspomagania Rozwoju „Równowaga” w Bielsku-Białej. Praktyk metody Tomatisa. Diagnosta Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego, Funkcjonalnej Diagnozy Profilu Psychoruchowego PEP-R. Na terenie przedszkola, pracuje głównie z dziećmi z autyzmem, w prywatnej praktyce prowadzi również terapie z nastolatkami i osobami dorosłymi. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – metodyka diagnozy i terapii. Brała udział w licznych kursach i szkoleniach, m.in.:
- Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne – Mary Kawar,
- Dieta sensoryczna – optymalne wsparcie terapii u osób z zaburzeniami neurorozwojowymi – Tracy Murnan Stackhouse, Julia Wilbarger,
- Obronność sensoryczna: kompleksowa metoda leczenia - Julia Wilbarger, Tracy Murnan Stackhouse,
Szkolenie rad pedagogicznych przedszkoli: Sensoryczny przedszkolak, jak rozpoznać trudności i poradzić sobie w trudnej sytuacji.
Koszt:
Stacjonarnie: 3.000 zł bez względu na liczbę osób
Online: 2.000 zł bez względu na liczbę osób
Zgłoszenia: biuro@pstis.pl
PROGRAM
Część wykładowa
- Przedszkole i dom jako środowisko sensoryczne
- Czym jest integracja sensoryczna – jak ją rozumieć?
- Etapy rozwoju integracji sensorycznej i budowanie samodzielności dziecka na wczesnym etapie rozwoju
- Integracja informacji sensorycznych – jak to się robi?
- Podstawowe odruchy, dlaczego są ważne?
- Zmysły mające kluczowe znaczenie w rozwoju małego dziecka
- Zaburzenia SI jako potencjalna przyczyna trudności dziecka w przedszkolu
- modulacja (nadwrażliwość /podwrażliwość/poszukiwanie)
- różnicowanie
- zaburzenia ruchowe na bazie sensorycznej
- Autoregulacja dziecka jako ważny aspekt przyczyn trudności w zachowaniu.
- Przykładowe trudności wskazujące na możliwe problemy w rozwoju sensorycznym: niechęć do rysowania, układania puzzli/ układanek, problemy z łapaniem piłki, jazdą na rowerze, niechęć do ruchu / nadmierna ruchliwość itd.
Część warsztatowa
- A co, jeśli to nie są zaburzenia SI? Wieloaspektowa ocena przyczyn trudności dziecka – algorytm – poszukiwanie przyczyn i rozumowanie na bazie zdobytej wiedzy – praca i ocena zespołowa
- Przykłady zachowań związanych z zaburzeniami SI – aktywna dyskusja na bazie wiedzy z części 1.
- Co to znaczy mieć albo nie mieć deficyty koncentracji? Ile należy oczekiwać od dziecka i w jakim wieku. Co jest dystraktorem, a co wspiera?
- Gdzie skierować dziecko z trudnościami?
Q&A
Pytania z sali, przykłady, wspólne zastanawianie się i rozwiązywanie podawanych przypadków.
Prowadząca: Agnieszka Potok, pedagożka, terapeutka i diagnostka Integracji Sensorycznej, Terapii Bilateralnej, Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego, Metody Johansena IAS, MNRI® Terapii Neurotaktylnej, Terapii Biofeedback, trenerka TUS, instruktorka Aikido.
Ukończyła Wydział Nauk o Wychowaniu ze specjalnością: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z wychowaniem fizycznym i rehabilitacją narządu ruchu. (WSP TWP w Warszawie)
Jest odpowiedzialna za pracę szkoleniową, pedagogiczną i wychowawczą z dziećmi i młodzieżą od 4 do 18 roku życia. Prowadzi zajęcia w grupach treningowych, szkoli kadrę, tworzy projekty wychowawcze.
Współpracuje z warszawskimi przedszkolami i szkołami jako specjalistka prowadząca zajęcia ruchowe w połączeniu z elementami integracji sensorycznej i różnych form terapii ruchowej. Prowadzi warsztaty i projekty dla dzieci i rodziców w ramach różnego rodzaju Lokalnych Systemów Wsparcia.
Jest współzałożycielką Fundacji KAGI, w ramach której działa prowadzona przez nią Poradnia Kluczyk dająca wsparcie terapeutyczne dzieciom, młodzieży i rodzicom. W Poradni pełni funkcję dyrektorki, a jednocześnie jest czynną diagnostką i terapeutką.
Prywatnie „nałogowo” czyta książki, pasjonuje się kulturą Japonii, kocha taniec, żeglowanie, czasem pisze bajki, bloguje i fotografuje. Uwielbia koty 🙂
Szkolenie rad pedagogicznych: Sensoryczny uczeń we współczesnej szkole
Jak rozpoznać trudności i poradzić sobie w trudnej sytuacji.
Koszt:
Stacjonarnie: 3.000 zł bez względu na liczbę osób
Online: 2.000 zł bez względu na liczbę osób
Zgłoszenia: biuro@pstis.pl
Część wykładowa
- Szkoła i dom jako środowisko sensoryczne
- Czym jest integracja sensoryczna – jak ją rozumieć?
- Etapy rozwoju integracji sensorycznej i budowanie samodzielności dziecka
- Integracja informacji sensorycznych – jak to się robi?
- Podstawowe odruchy, dlaczego są ważne?
- Zmysły mające kluczowe znaczenie w rozwoju i nauce szkolnej dziecka
- Zaburzenia SI jako potencjalna przyczyna trudności dziecka w szkole
- modulacja (nadwrażliwość /podwrażliwość/poszukiwanie)
- różnicowanie
- zaburzenia ruchowe na bazie sensorycznej
- Autoregulacja dziecka jako ważny aspekt przyczyn trudności w zachowaniu.
- Przykładowe trudności wskazujące na możliwe problemy w rozwoju sensorycznym:
- niechęć do pisania, problemy z trzymaniem narzędzia pisarskiego, nieprawidłowa postawa przy stoliku, trudności w nauce czytania, problemy z udziałem w zajęciach ruchowych (niechęć, niezgrabność, brak koordynacji itp.), niechęć do ruchu / nadmierna ruchliwość itp.
Część warsztatowa
- A co, jeśli to nie są zaburzenia SI? Wieloaspektowa ocena przyczyn trudności dziecka – algorytm – poszukiwanie przyczyn i rozumowanie na bazie zdobytej wiedzy – praca i ocena zespołowa.
- Przykłady najczęstszych zachowań trudnych związanych z zaburzeniami SI – aktywna dyskusja na bazie wiedzy z części 1.
- Gdzie skierować dziecko z trudnościami?
Q&A
Pytania z sali, przykłady, wspólne zastanawianie się i rozwiązywanie podawanych przypadków.
Prowadząca: Agnieszka Potok, pedagożka, terapeutka i diagnostka Integracji Sensorycznej, Terapii Bilateralnej, Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego, Metody Johansena IAS, MNRI® Terapii Neurotaktylnej, Terapii Biofeedback, trenerka TUS, instruktorka Aikido.
Ukończyła Wydział Nauk o Wychowaniu ze specjalnością: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z wychowaniem fizycznym i rehabilitacją narządu ruchu. (WSP TWP w Warszawie)
Jest odpowiedzialna za pracę szkoleniową, pedagogiczną i wychowawczą z dziećmi i młodzieżą od 4 do 18 roku życia. Prowadzi zajęcia w grupach treningowych, szkoli kadrę, tworzy projekty wychowawcze.
Współpracuje z warszawskimi przedszkolami i szkołami jako specjalistka prowadząca zajęcia ruchowe w połączeniu z elementami integracji sensorycznej i różnych form terapii ruchowej. Prowadzi warsztaty i projekty dla dzieci i rodziców w ramach różnego rodzaju Lokalnych Systemów Wsparcia.
Jest współzałożycielką Fundacji KAGI, w ramach której działa prowadzona przez nią Poradnia Kluczyk dająca wsparcie terapeutyczne dzieciom, młodzieży i rodzicom. W Poradni pełni funkcję dyrektorki, a jednocześnie jest czynną diagnostką i terapeutką.
Prywatnie „nałogowo” czyta książki, pasjonuje się kulturą Japonii, kocha taniec, żeglowanie, czasem pisze bajki, bloguje i fotografuje. Uwielbia koty 🙂